Методична робота – це заснована на досягненнях науки та перспективного досвіду система аналітичної, організаційної, науково-практичної, інформаційної діяльності з метою вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності освітнього процесу.В умовах необхідності модернізації освіти одним із найважливіших завдань інноваційного розвитку закладу освіти є чітка організація методичної роботи з педагогічними кадрами і якісний науково-методичний супровід освітнього процесу у Прилуцькому фаховому медичному коледжі.Методичну роботу в коледжі слід розглядати як систему взаємодії пов’язаних між собою підсистем забезпечення і супроводу освітнього процесу, діяльності викладачів.Структура методичної роботи в коледжіДомінантною рисою сьогодення є професійний розвиток викладача, який повинен уміти працювати в умовах вибору педагогічної позиції, технології, змісту, форми навчання тощо.В поточному навчальному році методична робота спрямована на вирішення методичної проблеми:«Від забезпечення якості освітнього процесу через професійну компетентність викладача до формування особистості здобувача освіти та його професійної підготовки».Викладачі Прилуцького фахового медичного коледжу будують свою роботу в режимі розвитку, розробки та навчання з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій та орієнтування на розвиток особистості викладача здатної до професійного розвитку.Мета діяльності викладачів:1) удосконалення методичної роботи як інструменту модернізації освітнього процесу в Прилуцькому фаховому медичному коледжі;2) розробка компетентнісної моделі професійного розвитку педагогічних працівників;3) розвиток освітнього середовища через упровадження у практику роботи викладачів інноваційних технологій, що розширюють можливості розвитку особистості студента;4) удосконалення педагогічної майстерності педагогів, узагальнення та поширення їхнього педагогічного досвіду.Викладачі коледжу постійно беруть участь у1) регіональних, обласних, Всеукраїнських, міжнародних науково-практичних конференціях, семінарах;2) брали участь у складі журі обласних етапів олімпіад із загальноосвітніх та природничо-наукових дисциплін;3) у складі журі конкурсів професійної майстерності «Краща за фахом»;4) майстер-класах для викладачів закладів передвищої освіти.Педагогічний колектив коледжу працює над наповненням та оновленням методичного забезпечення занять, доповнює та створює матеріали поточного й підсумкового контролю знань та вмінь у формі проблемних питань, ситуаційних задач, завдань тестового різнорівневого контролю тощо. Педагогічні інновації як засоби розв'язання проблем сучасної освіти Суспільство потребує людей, здатних системно і конструктивно мислити, швидко знаходити потрібну інформацію, приймати адекватні рішення, створювати принципово нові ідеї в різних галузях знань. А це формує соціальне замовлення на нові підходи в системі освіти, нове педагогічне мислення, нове ставлення педагога до своєї діяльності, результатом якої має бути формування «інноваційної людини». Інноваційне мислення (можливість сприймати нововведення) формуються у людини тривалий час, бо значною мірою вони залежать від певних факторів, а саме:1) від творчої атмосфери у сім’ї;2) зорієнтовану на інноваційність діяльність педагогів, які супроводжують розвиток молодої особистості від дитячого садочка, далі під час навчання у школі, а потім коли здобувають вищу освіту.Прагнення до вдосконалення, до розвитку – це прагнення освітян яке було, є і буде у всі часи. Сьогодні стратегічною метою діяльності Прилуцького фахового медичного коледжу є якісна зміна результатів у освітньому процесі з позитивним вектором новоутворень:1) становлення компетентної особистості студента – майбутнього фахівця, здатного до самовизначення й життєтворчості;2) розширення життєвих можливостей молоді завдяки формуванню особистої культури, поінформованості, інтелектуальної освіченності з інформаційно – комунікаційними навичками і компетентностями.До ключових компетентностей особистості відносимо:1)наявність соціальних компетентностей (soft skills);2) вміння формувати ціннісно-нормативний простір;3) здатність трансформувати свої вміння та навички для досягнення поставленої мети;4) наявність навичків реалізувати певні соціальні ролі та вирішувати проблеми , які з ними пов’язані.На сьогодні визнано, що такими освітніми нововведеннями («інноваціями») є:Методики:1) психолого-педагогічна система творчого виховання;2) психолого-педагогічна програма виховання творчої особистості;3) психолого-педагогічна програма національно-патріотичного виховання;4) створення авторських програм, підручників, посібників.Форми навчальної діяльності:1) дистанційне навчання;2) діалогове навчання;3) інтерактивне навчання;4) диференційоване навчання;5) алгоритмізоване навчання;6) індивідуальне навчання.Технології:1) інтерактивні;2) особистісно зорієнтоване навчання;3) технологія розвитку критичного мислення;4) проблемне навчання;5) кооперативне навчання (технологія спільного навчання);6) проектне навчання;7) гештальттехнології;8) нейролінгвістичні технології;9) розвивальне навчання;10) ігрові технології навчання.Засоби навчання:1) використання ІКТ;2) використання електронних навчальних засобів (підручників, посібників, мережі Інтернет);3) шкільні округи;4) муніципальне управління.У Прилуцькому фаховому медичному коледжі в 2024 році викладачі представили свої методичні напрацювання на порталі «Всеосвіта», і окремі педагоги брали участь в проєктах на платформі Prometeus.Освітні послуги:1) форми дистанційного навчання (онлайн курси, відеолекції, аудіолекції, тестування);2) нові навчальні курси;3) участь у вебінарах, семінарах на певних освітніх платформах через мережу інтернет;4) можливість брати участь у науково-практичних конференціях, обговореннях, семінарах (через мережу Інтернет);5) використання Сервісів Google (набір онлайнових програмних засобів):- створення таблиць, документів, презентацій, сайтів;- перекладач;- можливість роботи викладача і студентів в режимі реального часу, відслідковуючи будь-які зміни, що вносяться в документ, залишати коментарі, виправлення, використовувати чат;- можливість застосовувати різні банки даних, енциклопедичні та довідкові видання.Загалом це потужна система безкоштовних інструментів, що надає необхідні технології для освіти.
Педагог та інноватикаОснова інновації – нова ідея.Джерело інновації – пошукова практика педагога.Носій інновації – творча особистість, експериментатор–дослідник.Кожна освітня інновація, що використовується, завжди адаптована до творчої професійної індивідуальності педагога, виробленого ним індивідуального стилю, системи ціннісних настанов, оскільки « нововведення не може штучно привноситися ззовні, а повинно народитись у власному досвіді».Отже, освітня інновація – є результат, продукт науково-творчої педагогічної діяльності викладача.10 порад викладачеві:1. Будьте ерудованими та захопливими- Глибоко знайте свій предмет і вмійте цікаво та доступно викладати матеріал. - Використовуйте історії, приклади та байки, що стосуються теми заняття, щоб зацікавити студентів. 2. Поважайте кожного студента - Бачте в кожному студенті особистість, цінуйте його індивідуальність і поважайте його гідність.- Будьте справедливими та терплячими, виправляючи помилки студентів.3. Плануйте, але залишайтеся гнучкими - Складайте детальний план заняття, але будьте готові до того, що ситуація в групі може швидко змінитися.- Не бійтеся відхилятися від плану, якщо цього вимагає ситуація або інтерес студентів.4. Розвивайте емоційний інтелект - Вмійте керувати власними емоціями та розвивати позитивні почуття.5. Використовуйте час ефективно- Плануйте свій день, розставляйте завдання за пріоритетністю та розділяйте великі проєкти на менші етапи. - Готуйте матеріали до заняття заздалегідь, щоб уникнути поспіху. 6. Вчіться у колег - Шукайте досвідчених наставників, відвідуйте їхні заняття та вчіться у найкращих.- Формуйте власну думку про студентів, а не покладайтеся лише на чужі оцінки.7. Створюйте позитивну атмосферу - Будьте ввічливими, доброзичливими та життєрадісними.- Підтримуйте студентів, створюючи для них атмосферу, в якій вони почуваються безпечно та впевнено.8. Не бійтеся помилятися - Вважайте помилки частиною процесу навчання та професійного розвитку.- Аналізуйте свої помилки, щоб покращити свою роботу в майбутньому.9. Адаптуйтеся та будьте креативними - Використовуйте нові методики та підходи у викладанні, щоб утримувати увагу студентів.- Шукайте нові способи подання матеріалу, щоб зробити його більш зрозумілим і цікавим.10. Постійно самовдосконалюйтесь - Створіть в собі викладача, який постійно навчається та розвивається.- Ставтеся до педагогічної праці як до найважливішого змісту вашого життя.Шість кроків до продуктивного навчання:І. Оптимальні умови.1.Організація довкілля.2. Позитивний настрій викладача та студента.3. Загострення, фіксація, зосередження уваги.4. Мета і результат: навіщо воно мені здалося, чи знадобиться?5. Уявлення власних завдань.6. Сприймання помилок, як зворотна реакція.7. Підготовка плакатів, як периферійних стимулів.ІІ. Правильне подання.1.Замалювання узагальненої картини, зокрема завдяки дослідженням конкретних ситуацій.2.Використання всіх навчальних стилів.3.Малювання асоціативної схеми, її уявлення4.Активні і пасивні концерти.ІІІ. Зважене обмірковування.1.Творче мислення.2.Критичне мислення – концептуальне, аналітичне, рефлективне.3. Творче розв’язання проблеми.4.Техніки стійкого запам’ятовування для цілковитого збереження інформації.5.Аналіз власного стилю запам’ятовування.ІV. Активізація збереженої інформації.1.Використання знань на практиці.2.Ігри, замальовки, дискусії тощо для різних стилів навчання осіб з різним типом компетенції.V. Застосування.1. Використання знань.2. Практика.3. Поєднання нового з уже відомим.VI. Повторювання, оцінювання, святкування.1.Усвідомлення того, що знає людина.2.Самооцінка, оцінка ровесників, викладачів.3.Безупинне повторення.Інструкція для роботи GoogleClassroom (переглянути)Положення про Школу педагогічного досвіду та наставництва (переглянути)Положення про організацію роботи Школи викладача-початківця (переглянути)Положення про рейтингову оцінку якості роботи викладача (переглянути)Положення про робочу навчальну програму та складові навчально-методичного комплексу (переглянути)Положення про порядок визнання результатів навчання, отриманих у неформальній/інформальній освіті для здобувачів освіти (переглянути)Атестація і підвищення кваліфікації (переглянути)Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників (переглянути)Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (переглянути)Викладачі-сумісники клінічних дисциплін 2024-2025 н.р. (переглянути)Положення про навчальну програму та складові навчально-методичного комлексу (переглянути)Положення щодо порядку визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників (переглянути)