Методична робота – це заснована на досягненнях науки та перспективного досвіду система аналітичної, організаційної, науково-практичної, інформаційної діяльності з метою вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності освітнього процесу. В умовах необхідності модернізації освіти одним із найважливіших завдань інноваційного розвитку закладу освіти є чітка організація методичної роботи з педагогічними кадрами і якісний науково-методичний супровід освітнього процесу у Прилуцькому фаховому медичному коледжі. Методичну роботу в коледжі слід розглядати як систему взаємодії пов’язаних між собою підсистем забезпечення і супроводу освітнього процесу, діяльності викладачів.Структура методичної роботи в коледжіДомінантною рисою сьогодення є професійний розвиток викладача, який повинен уміти працювати в умовах вибору педагогічної позиції, технології, змісту, форми навчання тощо.В поточному навчальному році методична робота спрямована на вирішення методичної проблеми:«Використання інноваційних технологій навчання та виховання як умови модернізації освіти та особистісного розвитку учасників освітнього процесу».Викладачі Прилуцького фахового медичного коледжу будують свою роботу в режимі розвитку, розробки та навчання з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій та орієнтування на розвиток особистості викладача здатної до професійного розвитку.Мета діяльності викладачів:1) удосконалення методичної роботи як інструменту модернізації освітнього процесу в Прилуцькому фаховому медичному коледжі;2) розробка компетентнісної моделі професійного розвитку педагогічних працівників;3) розвиток освітнього середовища через упровадження у практику роботи викладачів інноваційних технологій, що розширюють можливості розвитку особистості студента;4) удосконалення педагогічної майстерності педагогів, узагальнення та поширення їхнього педагогічного досвіду.Викладачі коледжу постійно беруть участь у1) регіональних, обласних, Всеукраїнських, міжнародних науково-практичних конференціях, семінарах;2) брали участь у складі журі обласних етапів олімпіад із загальноосвітніх та природничо-наукових дисциплін;3) у складі журі конкурсів професійної майстерності «Краща за фахом»;4) майстер-класах для викладачів закладів передвищої освіти.Педагогічний колектив коледжу працює над наповненням та оновленням методичного забезпечення занять, доповнює та створює матеріали поточного й підсумкового контролю знань та вмінь у формі проблемних питань, ситуаційних задач, завдань тестового різнорівневого контролю тощо. Педагогічні інновації як засоби розв'язання проблем сучасної освіти Суспільство потребує людей, здатних системно і конструктивно мислити, швидко знаходити потрібну інформацію, приймати адекватні рішення, створювати принципово нові ідеї в різних галузях знань. А це формує соціальне замовлення на нові підходи в системі освіти, нове педагогічне мислення, нове ставлення педагога до своєї діяльності, результатом якої має бути формування «інноваційної людини». Інноваційне мислення (можливість сприймати нововведення) формуються у людини тривалий час, бо значною мірою вони залежать від певних факторів, а саме:1) від творчої атмосфери у сім’ї;2) зорієнтовану на інноваційність діяльність педагогів, які супроводжують розвиток молодої особистості від дитячого садочка, далі під час навчання у школі, а потім коли здобувають вищу освіту.Прагнення до вдосконалення, до розвитку – це прагнення освітян яке було, є і буде у всі часи. Сьогодні стратегічною метою діяльності Прилуцького фахового медичного коледжу є якісна зміна результатів у освітньому процесі з позитивним вектором новоутворень:1) становлення компетентної особистості студента – майбутнього фахівця, здатного до самовизначення й життєтворчості;2) розширення життєвих можливостей молоді завдяки формуванню особистої культури, поінформованості, інтелектуальної освіченності з інформаційно – комунікаційними навичками і компетентностями.До ключових компетентностей особистості відносимо:1)наявність соціальних компетентностей (soft skills);2) вміння формувати ціннісно-нормативний простір;3) здатність трансформувати свої вміння та навички для досягнення поставленої мети;4) наявність навичків реалізувати певні соціальні ролі та вирішувати проблеми , які з ними пов’язані.На сьогодні визнано, що такими освітніми нововведеннями («інноваціями») є:Методики:1) психолого-педагогічна система творчого виховання;2) психолого-педагогічна програма виховання творчої особистості;3) психолого-педагогічна програма національно-патріотичного виховання;4) створення авторських програм, підручників, посібників.Форми навчальної діяльності:1) дистанційне навчання;2) діалогове навчання;3) інтерактивне навчання;4) диференційоване навчання;5) алгоритмізоване навчання;6) індивідуальне навчання.Технології:1) інтерактивні;2) особистісно зорієнтоване навчання;3) технологія розвитку критичного мислення;4) проблемне навчання;5) кооперативне навчання (технологія спільного навчання);6) проектне навчання;7) гештальттехнології;8) нейролінгвістичні технології;9) розвивальне навчання;10) ігрові технології навчання.Засоби навчання:1) використання ІКТ;2) використання електронних навчальних засобів (підручників, посібників, мережі Інтернет);3) шкільні округи;4) муніципальне управління.У Прилуцькому фаховому медичному коледжі в 2024 році викладачі представили свої методичні напрацювання на порталі «Всеосвіта», і окремі педагоги брали участь в проєктах на платформі Prometeus.Освітні послуги:1) форми дистанційного навчання (онлайн курси, відеолекції, аудіолекції, тестування);2) нові навчальні курси;3) участь у вебінарах, семінарах на певних освітніх платформах через мережу інтернет;4) можливість брати участь у науково-практичних конференціях, обговореннях, семінарах (через мережу Інтернет);5) використання Сервісів Google (набір онлайнових програмних засобів):- створення таблиць, документів, презентацій, сайтів;- перекладач;- можливість роботи викладача і студентів в режимі реального часу, відслідковуючи будь-які зміни, що вносяться в документ, залишати коментарі, виправлення, використовувати чат;- можливість застосовувати різні банки даних, енциклопедичні та довідкові видання.Загалом це потужна система безкоштовних інструментів, що надає необхідні технології для освіти. Педагог та інноватикаОснова інновації – нова ідея.Джерело інновації – пошукова практика педагога.Носій інновації – творча особистість, експериментатор–дослідник.Кожна освітня інновація, що використовується, завжди адаптована до творчої професійної індивідуальності педагога, виробленого ним індивідуального стилю, системи ціннісних настанов, оскільки « нововведення не може штучно привноситися ззовні, а повинно народитись у власному досвіді». Отже, освітня інновація – є результат, продукт науково-творчої педагогічної діяльності викладача.
Атестація і підвищення кваліфікаціїПро затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівниківДеякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників